Twee nieuwe kerosine tanks

Twee nieuwe kerosine tanks

Rotterdam, 22 januari 2020 – In juli 2019 kreeg SJR van een opdrachtgever in de Europoort de opdracht om twee nieuwe kerosine tanks te bouwen. Deze tanks zijn tezamen goed voor de opslag van 11 miljoen liter kerosine. Binnen 3 maanden zijn de 17 meter hoge en bijna 21 meter brede tanks gebouwd en voorzien van een coating, een uitwendig dome dak en een full-contact inwendig drijvend dak. 

De productiehal van SJR is geschikt om tanks tot een diameter van 24,4 meter volledig binnen te bouwen, dus het was geen probleem om deze tanks de productiehal uit te rijden met behulp van SPMT’s. De plaatsing nadat de tanks over het water naar de klant waren getransporteerd was een ander verhaal, aangezien de tanks ruim 300 meter over de terminal gereden moesten worden voordat zij geplaatst konden worden.

Desondanks een uiterst succesvolle onderneming en een succesvol project mede dankzij onze partners CTS Netherlands, Dura Vermeer, HEBO Maritiemservice, Kenbri Fire Fighting, Bonn & Mees, Eager One, Peinemann, Mammoet en Van der Ende Steel Protectors.

Projectfilm

66 dagen heeft het ons gekost om deze twee nieuwe kerosine tanks te bouwen, transporteren en installeren. Vanaf het moment dat het plaatmateriaal op onze productielocatie werd geleverd, klaar voor bewerking door onze eigen prefabricage afdeling, tot het moment dat beide tanks op spectaculaire wijze werden geïnstalleerd op een lastig te bereiken gedeelte van de terminal van de klant. De tanks zijn tezamen goed voor de opslag van bijna 11 miljoen liter kerosine. Onze partner VanderEndeSteelProtectorsGroup heeft de tanks voorzien van een inwendige en uitwendige coating. Vervolgens heeft CTSNetherlands de tanks uitgerust met full-contact aluminium inwendig drijvend daken en aluminium uitwendig dome daken. KenbriFireFighting heeft de tanks voorzien van schuimblussystemen.

 

Het leveren en aanbrengen van twee nieuwe tankterpen, uitvoeren van saneringswerkzaamheden en aanleggen van de tijdelijke transportroute op de terminal is uitgevoerd door DuraVermeer. De load-out vanuit onze productiehal tot op onze kade, het transport over water van de Heijplaat naar de Europoort en de installatie van de tanks is uitgevoerd in samenwerking met #Mammoet HeboMaritiemserviceBV Bonn&MeesDrijvendeBokken Peinemann Onderzoek of transport over de terminal uberhaupt mogelijk was is uitgevoerd door Eager.one.

 

Prachtig project

Al met al een prachtig project dat met de hulp van onze partners en een nauwe samenwerking met onze klant succesvol en volgens planning verlopen is!

Bekijk onze projectfilm waarin dit gehele traject is vastgelegd, om een idee te krijgen van de omvang en uitvoering.